BAHAGIAN PENGURUSAN KORPORAT
Ketua Bahagian/Unit |
Pn. Fatimah binti Mohd Noor
Ketua Penolong Setiausaha (Pengurusan Korporat) |
||
Telefon | 09-7481957 | ||
Faks | 09-7443203 | ||
Emel | korporat[at]kelantan.gov.my | ||
Alamat | Ketua Penolong Setiausaha Bahagian Pengurusan Korporat,Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan,Aras 2, MABNA MBI Blok 8, Kompleks Kota Darulnaim, 15503 Kota Bharu, Kelantan |
PENGENALAN
Bahagian Pengurusan Korporat bertanggungjawab untuk meningkatkan imej Korporat Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan, memantau pengurusan aduan pelanggan dan pencapaian Sasaran Kerja Tahunan (SKT) semua jabatan/agensi kerajaan negeri, mengurus khidmat pelanggan, hari Bertemu Pelanggan dan kajian kepuasan pelanggan kepada semua jabatan/agensi di Kompleks Kota Darulnaim,mengurus pemilihan warga contoh dan pencapaian piagam pelanggan bulanan semua bahagian Pejabat SUK serta menyelaras urusan sambutan pelawat luar dan dalam negeri ke Kompleks Kota Darulnaim.
Bermula bulan Oktober tahun 2015, bahagian ini juga berperanan membudayakan inovasi bagi Pejabat SUK termasuk semua jabatan dan agensi Negeri Kelantan dan pelaksanaan ISO pejabat SUK Kelantan. Manakala bermula tahun2016 bahagian ini bertanggungjawab mengadakan promosi pelaksanaan EKSA Pejabat SUK dan Urusetia induk pelaksanaan EKSA DIY Negeri Kelantan.
Bahagian ini juga merancang, menyelaras dan melaksanakan kursus, seminar dan bengkel berkaitan pengurusan pelanggan, pengurusan kaunter dan fotografi. Tanggungjawab bahagian ini juga meliputi penerbitan Buletin SUK, Buku Laporan Tahunan Pejabat SUK dan Buku Harian Rasmi Tahunan Kerajaan Negeri serta pembekalan berita kepada Portal Rasmi Kerajaan Negeri Kelantan, menyediakan khidmat sistem siaraya dan jurugambar disamping mengawal selia penggunaan dan penjagaan dewan-dewan utama Kompleks Kota Darulnaim dibawah pengurusan Bahagian Pengurusan Korporat dan juga bertanggungjawab dalam pengurusan Perpustakaan Pejabat SUK Kelantan.
VISI
Memberi perkhidmatan yang memuaskan hati setiap pelanggan.
MISI
Komited dalam memastikan keberkesanan sistem penyampaian kerajaan, peningkatan imej Korporat Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan serta pemantapan pengurusan aduan dan inovasi negeri.
Memastikan peningkatan imej Korporat Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan, pelaksanaan perkhidmatan pelanggan yang berkesan dan pemantauan pengurusan aduan jabatan/agensi negeri yang cemerlang.