analytic

BAHAGIAN KHIDMAT PENGURUSAN

 

 

Ketua Bahagian/Unit 
Muhammed Imran bin Mansoor
Ketua Penolong Setiausaha 
Telefon 09-7484367(8301)
Faks      09-7443164/09-7436000
Emel bhgkp[at]kelantan.gov.my /  imran[at]kelantan.gov.my
Alamat  Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan,  Bahagian Khidmat Pengurusan , Kota Darulnaim, 15503 KOTA BHARU, KELANTAN
LATAR BELAKANG

Bahagian Khidmat Pengurusan (BKP) adalah salah satu bahagian di bawah Pejabat Setiausaha Kerajaan. Bahagian ini terbahagi kepada 4 seksyen utama iaitu :
  • Seksyen Protokol
  • Seksyen Kewangan
  • Seksyen Pentadbiran Am
  • Seksyen Pengurusan Bangunan dan Aset
Bahagian Khidmat Pengurusan ini diketuai oleh seorang Ketua Penolong Setiausaha (Gred N52), dibantu oleh Penolong Setiausaha Kewangan ( Gred N48),Penolong Setiausaha Protokol (Gred N48), Penolong Setiausaha Protokol II ( Gred 41), Penolong Setiausaha Pentadbiran  (Gred N44), Penolong  Setiausaha (Pengurusan Bangunan & Aset) ( Gred-N41), Penolong Akauntan (Gred W27) dan disokong oleh 120 kakitangan lain.
 
VISI

"Pentadbiran yang cekap, bersih dan amanah berlandaskan Islam sebagai Ad-Din."

MISI 

"Menjadikan Pentadbiran Negeri Kelantan sebagai satu perkhidmatan yang unggul    berteraskan profesionalisma, integriti dan teknologi terkini"

FUNGSI BAHAGIAN :

Bahagian Khidmat Pengurusan ini berfungsi sebagai pusat pentadbiran am dan pengurusan kewangan bagi Pejabat Setiausaha Kerajaan. Selain itu bahagian ini juga mempunyai fungsi-fungsi utama lain seperti:

 

  • Bertanggungjawab mengurus hal ehwal protokol kepada tetamu Kerajaan Negeri serta menyelia dan memantau kelancaran perjalanan Majlis-majlis Rasmi Kerajaan Negeri dan Persekutuan.
  • Mengatur Majlis Rasmi Negeri dan Persekutuan seperti majlis penghadapan Pegawai-pegawai negeri/ persekutuan dengan pihak istana.
  • Mengurus, menyelia dan memantau penyelenggaraan bangunan, kenderaan dan semua harta kerajaan
  • Mengurus proses-proses pelupusan aset-aset Kerajaan
  • Mengurus dan memantau urusan kewangan Pejabat Setiausaha Kerajaan dalam semua urusan seperti penyediaan dokumen Pesanan Tempatan dan Inden Kerja, bayaran gaji dan elaun, penyediaan baucer bayaran, pengemaskinian buku-buku vot dan lain-lain supaya perlaksanaannya berlaku dalam tempoh yang ditetapkan.

 

Hubungi Kami

Pejabat Setiausaha
Kerajaan Negeri Kelantan, 

Aras 4, Mabna MBI (Blok 8), 
Kompleks Kota Darulnaim, 1
5503 Kota Bharu KELANTAN

Telephone: 09 748 1957
Fax: 09 747 7105
mel portal[at]kelantan.gov.my  

 

Hari ini1644
Semalam4141
Minggu ini22109
Bulan ini75243
Jumlah402466
12
Online

PENSIJILAN

IBS EKSA
ISMS Star  

 

       

  • Tarikh Kemaskini: Thursday, 25 April 2024, 02:30:53.
Hakcipta © Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan