BAHAGIAN KHIDMAT PENGURUSAN
- Ketua Bahagian
- Latar Belakang
- Carta Organisasi
- Fungsi Bahagian
- Piagam Pelanggan
|
Ketua Bahagian/Unit |
Muhammed Imran bin Mansoor
Ketua Penolong Setiausaha
|
Telefon | 09-7484367(8301) | |
Faks | 09-7443164/09-7436000 | |
Emel | bhgkp[at]kelantan.gov.my / imran[at]kelantan.gov.my | |
Alamat | Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan, Bahagian Khidmat Pengurusan , Kota Darulnaim, 15503 KOTA BHARU, KELANTAN |
LATAR BELAKANG
Bahagian Khidmat Pengurusan (BKP) adalah salah satu bahagian di bawah Pejabat Setiausaha Kerajaan. Bahagian ini terbahagi kepada 4 seksyen utama iaitu :
- Seksyen Protokol
- Seksyen Kewangan
- Seksyen Pentadbiran Am
- Seksyen Pengurusan Bangunan dan Aset
Bahagian Khidmat Pengurusan ini diketuai oleh seorang Ketua Penolong Setiausaha (Gred N52), dibantu oleh Penolong Setiausaha Kewangan ( Gred N48),Penolong Setiausaha Protokol (Gred N48), Penolong Setiausaha Protokol II ( Gred 41), Penolong Setiausaha Pentadbiran (Gred N44), Penolong Setiausaha (Pengurusan Bangunan & Aset) ( Gred-N41), Penolong Akauntan (Gred W27) dan disokong oleh 120 kakitangan lain.
VISI
"Pentadbiran yang cekap, bersih dan amanah berlandaskan Islam sebagai Ad-Din."
MISI
"Menjadikan Pentadbiran Negeri Kelantan sebagai satu perkhidmatan yang unggul berteraskan profesionalisma, integriti dan teknologi terkini"
FUNGSI BAHAGIAN :
Bahagian Khidmat Pengurusan ini berfungsi sebagai pusat pentadbiran am dan pengurusan kewangan bagi Pejabat Setiausaha Kerajaan. Selain itu bahagian ini juga mempunyai fungsi-fungsi utama lain seperti:
- Bertanggungjawab mengurus hal ehwal protokol kepada tetamu Kerajaan Negeri serta menyelia dan memantau kelancaran perjalanan Majlis-majlis Rasmi Kerajaan Negeri dan Persekutuan.
- Mengatur Majlis Rasmi Negeri dan Persekutuan seperti majlis penghadapan Pegawai-pegawai negeri/ persekutuan dengan pihak istana.
- Mengurus, menyelia dan memantau penyelenggaraan bangunan, kenderaan dan semua harta kerajaan
- Mengurus proses-proses pelupusan aset-aset Kerajaan
- Mengurus dan memantau urusan kewangan Pejabat Setiausaha Kerajaan dalam semua urusan seperti penyediaan dokumen Pesanan Tempatan dan Inden Kerja, bayaran gaji dan elaun, penyediaan baucer bayaran, pengemaskinian buku-buku vot dan lain-lain supaya perlaksanaannya berlaku dalam tempoh yang ditetapkan.